וידאו

למה להניק?

מה היתרונות בהנקה? מדוע חלב אם עדיף על תחליף חלב? ועוד…

בעיות נפוצות בהנקה

בעיות נפוצות בהנקה ופתרונן

סכרת והנקה

אמהות סכרתיות והנקה

מוצרים ואביזרים מומלצים

סקירת משאבות חלב, כלי אחסון ומוצרי עזר נוספים

ראשי » בעיות נפוצות בהנקה, למה להניק?

כיצד תתמודדי עם ביקורת על הנקה?

נכתב על ידי ב 16 בנובמבר 2011 – 9:30אין תגובות

אמהות רבות תצטרכנה להתמודד, למרבה הצער, בשלב זה או אחר, עם ביקורת על בחירתן להניק.

ביקורת מאנשים זרים תגיע אלייך מדי פעם, אבל היא קלה יותר להתמודדות, שכן לא סביר שתפגשי שוב באנשים האלה. אך ביקורת מבני משפחה קרובים ומכרים אחרים יכולה להיות הרבה יותר קשה להתמודדות.

כאשר ההחלטות ההוריות שלך שונות מאלה של קרובייך, ושל הורייך בפרט, הם  עלולים להרגיש כאילו שזו התרסה אישית כלפי הבחירות שלהם בהורות. הם חשים שאם יקבלו את ההחלטות ההוריות שלך, הרי הם מודים שהבחירות ההוריות שלהם היו מוטעות. מה שתוכלי לעשות זה להבהיר להם שהבחירות שלך אינן שיפוטיות כלפי ההורות שלהם, אלא הן תוצאה של מידע זמין שונה מאשר היה להם, מידע שבו את משתמשת לקבלת החלטות עבור הילד שלך והמשפחה שלך.

תמיד יש לזכור כי בני משפחה וחברים קרובים שמעירים הערות שליליות על ההנקה, בדרך כלל עושים זאת מתוך אהבה ודאגה לך ולילדך, גם אם הערותיהם  אינן מושכלות או אינן הולמות.

למרות שמידע זה נועד לעזור לך להגיב על ביקורת על ההנקה, הוא יכול להיות מיושם גם בהקשר להחלטות הוריות אחרות.

טכניקות תגובה לביקורת

לחנך

אנשים רבים פשוט אינם מודעים לכך שלהנקה ישנם יתרונות ארוכי טווח עבור האם והילד. הם אינם יודעים כי קיימת כמות עצומה של נתונים מבוססי מחקר התומכים בהנקה מתמשכת – במיוחד בהקשר ליתרונות הבריאותיים. צייני עובדות מדעיות המראות מדוע ההנקה מועילה. הדפיסי חומר כתוב בנושא והשאירי אותו ברחבי הבית – חדר השירותים הוא תמיד מקום טוב! הציעי למי שמבקר אותך לקרוא זאת – לא לשם ויכוח, אלא כדי שיוכל להיווכח בתועלת שבהנקת ילדך.

להלן קישור לאתר של ליגת לה לצ'ה הכולל מקורות הניתנים לציטוט 🙂 .


להגיב לחששות ספציפיים

נסי לגלות מדוע בדיוק הם מרגישים שהנקה היא בעייתית – זו דרך שבה את יכולה להגיב על חששות ספציפיים ולתקן מידע מוטעה. האם הם חושבים כי אין יתרונות לתינוק יונק? האם הם מודאגים ממה שאחרים יחשבו? וודאי שיקראו את המחקרים בנושא, ושייפגשו עם משפחות אחרות שילדיהם ינקו לאורך זמן.

לשתף אותם ברגשותייך

זה עשוי להיות מועיל לנהל שיחה מלב אל לב עם מישהו שיש לו יותר מדי דברים שליליים לומר על ההנקה. זהו אדם שאינו תומך וייתכן שיצטרך לשמוע אותך אומרת כמה שדבריו פוגעים בך ובילדך (במיוחד אם ילדך מבוגר), וכי את זקוקה לכך שיפסיק. לעתים קרובות ילדים מבינים הרבה יותר ממה שאנו חושבים, והערות ופעולות שליליות יכולות להיות מבלבלים ומטרידים עבורם. הדיבור שלך עשוי להיקלט, או לפחות למנוע מהמבקר לבטא ביקורת על הנקה בנוכחות ילדך.

לצטט סמכות

יש אנשים שאינם מוכנים להקשיב לך, אבל יקשיבו לרופא או איש מקצוע אחר.
נניח כי רופא הילדים שלך ממליץ על הנקה ממושכת. אם הרופא מתומכי ההנקה, קחי את האדם הלא תומך איתך לפגישה עם הרופא, כדי שיוכל לשמוע את זה בעצמו.
האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים ממליצה על הנקה למשך 12 חודשים לפחות ,ולאחר מכן במשך זמן רב ככל שרצוי על שני הצדדים. ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי תינוקות יינקו למשך שנתיים לפחות.

להלן קישור מטעם משרד הבריאות על חשיבות ההנקה.

לעשות מזה צחוק

אנשים רבים משתמשים בהומור כדי להשתיק אחרים. אפשר לענות לביקורת כלפי הנקה בגיל בוגר יותר באמירה כגון: "אל תדאגי. אני לא חושבת שאצטרך לישון איתה באוהל בטירונות!"

להתחמק מלדון על הנושא

דרך נוספת להתמודד עם ביקורת היא לעשות את המיטב כדי למנוע את הבעיה. אם נושא ההנקה עולה, אפשר בנימוס לשנות את הנושא. נסי להיכנס לחדר אחר כדי להניק ולהימנע או למזער תגובות ישירות.

להפוך את הנושא ל"מחוץ לתחום"

ישנם הורים שמצאו שדרך יעילה מאוד היא לסרב להתווכח או לדון בנושא כלל. זה קורה במיוחד כאשר אחרים ביקורתיים מאוד כלפי הנקת המשך – כלומר מעבר לגיל שנה. לפעמים הכרחי להיות נחמד אך תקיף: "זה הילד שלי, אני עושה את הבחירות בהורות שלי ואני לא רוצה לדבר עליהם יותר". אם הם מנסים להעלות את הנושא, כדאי שהתשובה והביטוי יהיו זהים בכל פעם (למשל, "זה מה שעובד עבור המשפחה שלנו"), עד שהם מבינים כי העניין הוא לא לדיון. אם זה לא עובד, לעזוב את המקום.

מה יקרה אם שום דבר אינו עובד?

לפעמים אדם אינו מעוניין באמת לשמוע את הסיבות שלך, אבל רק רוצה להתיש אותך עד שתעשי את הדברים בדרך שלו. אם את מוכנה לדון בעניין, אנשים ירגישו שיש להם סיכוי טוב לשכנע אותך שאת טועה – ולכן ימשיכו להביע את ההתנגדויות שלהם עד אין קץ.  אם זו רק תגובה רגשית שהם מביעים, והם אינם יכולים לתת סיבות לכך (או להמשיך לתת סיבות לא רלוונטיות זו אחר זו ברגע שאת עונה, בלי שום כוונה לעצור או להקשיב לך), טוב תעשי עם תשתמשי בטכניקות כמו שימוש בהומור, הימנעות מהנושא או לקבוע שהנושא מחוץ לתחום.

הביעי את החלטתך בנחישות והיי דיפלומטית ככל האפשר (תלוי עם מי את מדברת). ברגע שהם מבינים שאין סיכוי להניא אותך, הם עשויים לוותר על הטיעון, או לפחות למתן אותו. חזרי על אותו משפט בכל פעם שהנושא עולה. בסופו של דבר המסר ייקלט.

השאר תגובה

הוסף תגובה למטה, או בצע trackback מהאתר שלך. ניתן גם להירשם לתגובות אלה דרך RSS.

היה אדיב והגב לעניין. זה לא המקום לספאם.

ניתן להשתמש בתגיות הבאות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.