וידאו

למה להניק?

מה היתרונות בהנקה? מדוע חלב אם עדיף על תחליף חלב? ועוד…

בעיות נפוצות בהנקה

בעיות נפוצות בהנקה ופתרונן

סכרת והנקה

אמהות סכרתיות והנקה

מוצרים ואביזרים מומלצים

סקירת משאבות חלב, כלי אחסון ומוצרי עזר נוספים

ראשי » בעיות נפוצות בהנקה, חדש

איך אוכל לדעת האם התינוק שלי מקבל מספיק חלב?

נכתב על ידי ב 3 בדצמבר 2011 – 22:20אין תגובות

זוהי שאלה נפוצה בקרב אמהות מניקות , אולי אפילו הנפוצה ביותר. אחרי הכל, את רוצה לוודא כי התינוק מקבל את כל המזון הדרוש לו. אך לרוע המזל, את לא ממש יכולה לראות כמה חלב שותה תינוקך כשאת מניקה… אז איך יודעים?

ישנם כמה סימנים המעידים כי התינוק שלך מקבל מספיק מזון:

  • השדיים שלך מרגישים רכים יותר לאחר ההנקה, כי התרוקנו מהחלב שגרם להם להיות נוקשים.
  • לאחר ההנקה התינוק נראה רגוע ומרוצה.
  • לאחר שעלה בחזרה למשקלו בעת הלידה, התינוק ממשיך לעלות במשקל. רוב התינוקות מאבדים בהתחלה בין 5-9% ממשקל הלידה שלהם, וחוזרים למשקל זה רק כעבור כשבועיים. בהערכה גסה, במהלך החודש הראשון, התינוק צריך להעלות כ-140-280 גרם בשבוע; בחודשים השני והשלישי, הוא יעלה כ-140-220 גרם בשבוע; ובחודשים 3-6, בין 70-130 גרם בשבוע.
  • בימים הראשונים, כאשר התינוק מקבל את הקולוסטרום העשיר והסמיך, יהיו רק חיתול אחד או שניים רטובים ביום. לעומת זאת, לאחר כניסת החלב הרגיל, התינוק שלך צפוי להרטיב את החיתול בין 5 ל-8 פעמים ביום.
  • בחודש הראשון לתינוק שלך יש לפחות שלושה חיתולים מלוכלכים ביום, והצואה מקבלת אט-אט צבע צהוב חרדל החל מהיום החמישי לאחר הלידה. היציאות ילכו ויעשו פחות תכופות החל מגיל חודש לערך. גם לא נדיר לראות תינוקות יונקים המדלגים על פעילות מעיים למשך יום שלם מפעם לפעם. ברגע שעוברים למזונות מוצקים, בדרך כלל בגיל 6 חודשים לערך, פעילות המעיים הופכת סדירה – בדרך כלל פעם אחת ביום.

אילו סימני אזהרה ניתן לראות כשהתינוק לא מקבל את כמות החלב הדרושה לו?

בעוד שרוב האמהות מסוגלות לספק לתינוקות שלהן חלב במידה הדרושה, ישנם מקרים שבהם התינוק לא מקבל מספיק. וכאשר מצב כזה לא מטופל, התינוק עלול לסבול מהתייבשות ומעיכוב בגדילה – תופעות נדירות אך רציניות.

הסימנים הבאים יכולים להעיד על בעיה באספקת החלב:

  • התינוק שלך ממשיך לרדת במשקל. אם התינוק ממשיך להוריד במשקלו גם אחרי חמישה ימים מהלידה, יש לפנות לרופא הילדים או ליועצת הנקה.
  • תינוקך מרטיב פחות מ-5 חיתולים ביממה, החל מחמישה ימים לאחר הלידה.
  • גם אחרי חמשת הימים הראשונים, התינוק מפריש צואה כהה ובכמות קטנה.
  • השתן של התינוק מאוד כהה. אם השתן בהיר או שקוף, סימן שהוא מקבל מספיק נוזלים; אם השתן מרוכז יותר, זה עשוי להיות סימן למחסור בנוזלים.
  • תינוקך מראה חוסר מנוחה, או לחילופים מנומנם רוב הזמן. הוא יכול להירדם ברגע שאת שמה אותו על החזה, אך מעורר מהומה כאשר את מרחיקה אותו.
  • ההנקות אורכות, באופן עקבי, למעלה משעה, אך לאחר מכן התינוק עדיין לא נראה מרוצה.
  • השדיים שלך לא מרגישים רכים יותר לאחר ההנקה.
  • רק לעתים נדירות את שומעת קולות בליעה של התינוק בזמן ההנקה. אך שימי לב כי יש תינוקות שהיניקה שלהם מאוד שקטה באופן טבעי; כך שאם כל הסימנים האחרים תקינים, כנראה שאין מה לדאוג.

אם את מודאגת שהתינוק שלך לא מקבל מספיק חלב, אל תהססי לפנות לרופא הילדים או ליועצת הנקה! עדיף במקרים כאלה להיות "האמא הנודניקית" ולא להתבייש לשאול.

באיזו תדירות התינוק שלי צריך לינוק?

יש טווח רחב מאוד של מה שנחשב נורמלי. תינוקות מסוימים אוהבים לינוק כל הזמן – ולא רק כדי לאכול, אלא גם כדי לשאוב עידוד, בעוד אחרים ירצו לינוק רק כשהבטן שלהם מקרקרת…

בכל זאת, אציין בקצרה מהי תדירות ההנקה האופיינית בגילאים שונים (שימי לב, שביום הראשון לחייו, התינוק עשוי להיות ישנוני ולינוק מעט מאוד). בחודש הראשון, התינוק שלך עשוי לרצות לינוק כל שעתיים עד שלוש שעות (או 8-12 פעמים ביממה). זה אולי נשמע הרבה, אך יש לזכור כי לתינוק החדש שלך יש בטן קטנה אותה יש למלא לעיתים תכופות. בחודש השני התדירות נוטה לרדת לכ-8-9 פעמים ביממה, ובחודש השלישי לכ-7-8 פעמים ביממה.

השאר תגובה

הוסף תגובה למטה, או בצע trackback מהאתר שלך. ניתן גם להירשם לתגובות אלה דרך RSS.

היה אדיב והגב לעניין. זה לא המקום לספאם.

ניתן להשתמש בתגיות הבאות:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.